Uudised
Lastesõim Päkapiku pere on suured looduse fännid. Iga ilmaga aasta läbi mängitakse väliruumis ja uudistatakse ümbrust, taimi, puid, linde ning väikseid putukaid. Sellest sündis ka idee luua õppeaed koostöös lasteaiaga ning heade partneritega. Nii saavad väikesed rohenäpud aasta ringi aias näppe mullaseks teha.
Õppeaed on kujundatud selliselt, et see soodustaks mugava õpiprotsessi läbiviimist väikelastega. Istutuskastid on tõstetud kõrgusele, et laps saaks mugavalt seal toimetada, toetada istutuskasti äärele käsi, tööriistasid (väike labidas, väike ämber jne). Kogu õppeaia ruum on paigutatud selliselt, et seal oleks turvaline keskkond, lapsed mahuvad istutuskastide vahele koos õpetajaga ning istutusalad on paigutatud piisavalt kompaktselt, kuid siiski piisava tööalaga lastesõime väliruumi mänguala kõrvale.
Õppeala asukohas on päeval osaline vari, mis aitab vee aurustumist istutuskastidest vähendada. Osalise varjuga asukoht pikendab ka taimede õitsemise perioodi ning nihutab ka saaduste valmist vähesel määral edasi, mis on otsene eesmärk, et õppeaia taimede kasvuprotsessi etappe saaks pikema aja vältel vaadelda, kasutada ning tarbida.
Kontseptsioon ja kujundus on planeeritud jätkusuutlikult ning arvestatud on laiendamise võimalusega. Tulevikus on võimalik laieneda õppeaiaga lastesõime territooriumil edasi, lisada uusi element jne. Vastav vajadus selgub õppeaia kasutamise kogemusest.
Õppeaia alale on jäetud ruum ja võimalus lisada sinna liigutatavaid istutuskaste ning konteinereid. Planeering loob mugava õpperuumi väikelastele, mis arvestab nende liikumise, käitumise ning mängimise eripäradega. Samuti asub õppeaed mänguala kõrval, mis loob igapäevase võimaluse vaadelda ja kasutada õppeaeda mängu osana, isegi siis kui ei ole planeeritud otsesest õpitegevust õppeaias. See aitab aia muuta väikelaste ruumi osaks, loomulikuks elukeskkonnaks, õpikeskkonnaks, mänguruumiks.
Planeeritud on ka vajalik infrastruktuur ja õppeaia inventar, kastmisvee kogumise võimalus– vihmavee kogumistünn, teerada, istutuskastide vaheline multšiala, komposti kogumine.
• Projekti nimi: Lastesõime Päkapikk õppeaed I etapp
• Projekti algataja: lastesõime Helliku rühm
• Projekt ja projektijuht: maastikuarhitekt Maali Roomet-Allese
PROJEKTI AITASID ELLU VIIA:
• Tallinna Keskkonna- ja Kommunaalamet õppeaedade rajamise programmi raames;
• Thermory abiga valmisid termotöödeldud puidust vastupidavad ja ergonoomilised kõrgpeenrad;
• Kekkilä kasvumullas on taimedel hea kasvada ning multšid aitavad säilitada mullaniiskust ning esteetilist ilu aias;
• Aiand Võluaed kasvatas õppeaia taimed;
• Hanami maastikuehitajad aitasid toreda õppeaia rajada!
Fotod: Maali Roomet-Allese
Suur tänu projekti algatajale ja elluviijale Maali Roomet-Allesele ja tublidele vabatahtlikele lastesõime õppeaia rajajatele Päkapiku pere poolt!
Lastesõimel on oma õppeaed "Mammula"
01.09.2022Lastesõim Päkapiku pere on suured looduse fännid. Iga ilmaga aasta läbi mängitakse väliruumis ja uudistatakse ümbrust, taimi, puid, linde ning väikseid putukaid. Sellest sündis ka idee luua õppeaed koostöös lasteaiaga ning heade partneritega. Nii saavad väikesed rohenäpud aasta ringi aias näppe mullaseks teha.
Õppeaed on kujundatud selliselt, et see soodustaks mugava õpiprotsessi läbiviimist väikelastega. Istutuskastid on tõstetud kõrgusele, et laps saaks mugavalt seal toimetada, toetada istutuskasti äärele käsi, tööriistasid (väike labidas, väike ämber jne). Kogu õppeaia ruum on paigutatud selliselt, et seal oleks turvaline keskkond, lapsed mahuvad istutuskastide vahele koos õpetajaga ning istutusalad on paigutatud piisavalt kompaktselt, kuid siiski piisava tööalaga lastesõime väliruumi mänguala kõrvale.
Õppeala asukohas on päeval osaline vari, mis aitab vee aurustumist istutuskastidest vähendada. Osalise varjuga asukoht pikendab ka taimede õitsemise perioodi ning nihutab ka saaduste valmist vähesel määral edasi, mis on otsene eesmärk, et õppeaia taimede kasvuprotsessi etappe saaks pikema aja vältel vaadelda, kasutada ning tarbida.
Kontseptsioon ja kujundus on planeeritud jätkusuutlikult ning arvestatud on laiendamise võimalusega. Tulevikus on võimalik laieneda õppeaiaga lastesõime territooriumil edasi, lisada uusi element jne. Vastav vajadus selgub õppeaia kasutamise kogemusest.
Õppeaia alale on jäetud ruum ja võimalus lisada sinna liigutatavaid istutuskaste ning konteinereid. Planeering loob mugava õpperuumi väikelastele, mis arvestab nende liikumise, käitumise ning mängimise eripäradega. Samuti asub õppeaed mänguala kõrval, mis loob igapäevase võimaluse vaadelda ja kasutada õppeaeda mängu osana, isegi siis kui ei ole planeeritud otsesest õpitegevust õppeaias. See aitab aia muuta väikelaste ruumi osaks, loomulikuks elukeskkonnaks, õpikeskkonnaks, mänguruumiks.
Planeeritud on ka vajalik infrastruktuur ja õppeaia inventar, kastmisvee kogumise võimalus– vihmavee kogumistünn, teerada, istutuskastide vaheline multšiala, komposti kogumine.
• Projekti nimi: Lastesõime Päkapikk õppeaed I etapp
• Projekti algataja: lastesõime Helliku rühm
• Projekt ja projektijuht: maastikuarhitekt Maali Roomet-Allese
PROJEKTI AITASID ELLU VIIA:
• Tallinna Keskkonna- ja Kommunaalamet õppeaedade rajamise programmi raames;
• Thermory abiga valmisid termotöödeldud puidust vastupidavad ja ergonoomilised kõrgpeenrad;
• Kekkilä kasvumullas on taimedel hea kasvada ning multšid aitavad säilitada mullaniiskust ning esteetilist ilu aias;
• Aiand Võluaed kasvatas õppeaia taimed;
• Hanami maastikuehitajad aitasid toreda õppeaia rajada!
Fotod: Maali Roomet-Allese
Suur tänu projekti algatajale ja elluviijale Maali Roomet-Allesele ja tublidele vabatahtlikele lastesõime õppeaia rajajatele Päkapiku pere poolt!